központban az ember

Hogyan teremtsünk új értéket

Mi az előnye az emberközpontú megoldásoknak?

Emberközpontú (Human Centred Design) megoldások tervezésénél nem az az elsődleges szempont, hogy szebb vagy jobban eladható terméket, szolgáltatást tervezzünk, hanem hogy a felhasználók igényeit  szem előtt tartva és velük együttműködve értéket teremtsünk.

Innováció. Mostanában olyan sokszor halljuk, hogy már kezd szlogenné válni. Mindenki erről beszél, ennek ellenére sokan nincsenek tisztában a valódi jelentésével vagy értelmével. Az Innováció nem egy új dolog. Az első írásos források szerint az Innováció szó először az 1540-es években tűnt fel a könyvekben. Egy latin, az Innovatus szóból ered, amely jelentése "megújít vagy változtat" vagy ahogy Simon Herb fogalmazta meg, "egy meglévő szituációt egy jobbá, újabbá változtat".

A legjobb designok inspirálóak - a felhasználókat érzelmi szinten érintik meg. Napjaink rohanó világában az egyik legfontosabb probléma talán az, hogy a vállalkozások, szolgáltatók egyre személytelenebben viszonyulnak felhasználóikhoz. Ami talán még kevésbé érthető az az, hogy ezek a vállalkozások meg sem próbálnak felhasználóikkal sőt, még saját alkalmazottaikkal sem kapcsolatba lépni, inspirálni őket pedig még kevésbé.

A design, a tervezés  egy folyamat. 

Folyamat, amely empátiával kezdődik, azon felhasználók, emberek problémáival és azok megértésével, akiknek tervezünk. Természetesen a legtöbb manager, vezető vagy stratéga azt mondja, hogy Ők "felhasználó vagy ügyfél centrikus" megoldásokat terveznek. Szeretnénk hinni, hogy ez így van. Az a fajta tervezési folyamat, amit itt mi Human Centred Design- ként emlegetünk az több annál. Ez a folyamat sokkal személyesebb. 

Számunkra a tervezés, vagy pontosabb Human Centred Design (ember központú tervezés) azt jelenti, hogy megismerjük azokat az embereket, akiknek valós problémájuk van, és nem úgy tekintünk rájuk mint a következő marketing kampány célközönségére, vagy demográfia adatokra, nem, kor, vallási hovatartozás vagy jövedelem szempontjából. Human Centred Design tervezési folyamatai olyan módszereket alkalmaznak, amelyekkel megérthetjük a felhasználók érzelmi és tudatos szükségleteiket, elvárásaikat egy adott szolgáltatással, termékkel szemben.

Gondolkodásmód

Gondolkodásmódunk középpontjában négy egyszerű fogalom áll: Megismerés, Kiértékelés, Tervezés és Kivitelezés. A Human Centred Design tervezési folyamatának kezdetén széleskörűen és mélyrehatóan kezdünk el kutatni.  Tervezők, olyan módszereket alkalmaznak, amelyek segítségével új lehetőségeket fedezhetnek fel, és új utakat nyithatnak meg a fejlődés, és fejlesztés (innováció) irányában.

Workshopjaink és képzéseink úgy vannak felépítve, hogy azok a Human Centred Design tervezés négy  lépését, és azok egymáshoz való kapcsolatát egy könnyen érthető és megismerhető rendszerként kezeli. Minden fejlesztés vagy innovációs megoldás a jelenlegi helyzet pontos felmérésével kezdődik. Csíkszentmihályi Mihály is hasonlóra hívja fel a figyelmet a Kreativitás című művében: nem lehetünk kreatívak anélkül, hogy megismernénk az adott szakterület alapjait.  Ezért workshopjaink és képzéseink is olyan eszközök, módszerek megismertetésével kezdődnek, amelyek a fennálló helyzet megismerésének elősegítését szolgálják.

Alkalmazási területek

A Human Centred Design alkalmazási területei nagyon sokrétűek lehetnek. A Design Thinking pontos meghatározása nagyon sok kérdést vet fel a szakemberekben, de általánosságban beszélve, olyan területeken alkalmazzák, ahol a felhasználó legbelső igényeinek, vágyainak megismerésére van szükség, hogy azokból táplálkozva új lehetőségeket találjunk. Ezek a felhasználók megismerésén alapuló tervek segítik a munkát, hogy valami új dolgot hozzunk létre.

Mi a Központban az Embernél, négy fő alkalmazási területre fókuszálunk, amelyek segítségével ügyfeleink, felhasználóink stratégiai és üzleti előnyökre tehetnek szert.

Human Centred Design

Szakértői megoldásaink középpontjában a Human Centred Design vagy Design Thinking módszertanának alkalmazásai állnak. Számunkra ez azt jelenti, hogy nem olyan termékeket vagy szolgáltatásokat tervezzünk, amelyek szebbek vagy eladhatóbbak lesznek, hanem olyanokat, amelyek hasznosak a felhasználók számára.  Moholy-Nagy László, 1941-ben megjelent klasszikusában, a Vision in Motionban úgy fogalmazza meg az emberközpontú megoldások szerepét, hogy "Nem a tárgy az ember a cél"

Tovább olvasom 
Service design

Service Design

A Service design képzéseink és workshopjaink célja, hogy szolgáltatóknak segítsünk abban, hogy fejlesszék már meglévő vagy  új és innovatív szolgáltatásokat tervezzenek, ezzel javítva a vásárlói élményeket és felhasználói hűséget építsenek ki.  A legtöbb vállalkozás, szervezet célja az, hogy értéket teremtsen felhasználói számára de egyúttal önmagának is. 

Tovább olvasom 
UX, User Experience design

User Experience Design

User Experience design. Mostanában nagyon felkapott, ismert és használt kifejezés lett. Viszont nagyon sokan nem tudják, hogy mit is értünk User Experience design alatt. Számunkra User Experience design, nemcsak egy szépen megtervezett website-ot jelent, hanem az egész felhasználói élményt, amelyet a szolgáltatással, termékkel szemben tapasztaltunk. Mindent, amit online cselekszünk azt a fizikai valóságban hajtjuk végre- még ha nem is gondolunk rá.

Tovább olvasom 
Uzleti modell Innovácio

Üzleti Modell Innováció

Nagyon sokan ismerik és használják a Business Model Canvas-t, amely segítségével nagyon egyszerűen és könnyen le lehet modellezni egy vállalkozás vagy tervezett vállalkozás üzleti modelljét. A legtöbb vállalkozás rendelkezik valamilyen színtű üzleti tervvel vagy modellel, ami alapján kitűzi elérendő céljait, vagy működteti önmagát. Miért is van szükség Üzleti Modell Innovációra? Mert annak segítségével tudunk sikeresen értéket teremteni felhasználóink részére és vállalakozásunk számára.

Tovább olvasom 

Vállalkozói szemlélet - Delivering

Miért van szükség emberközpontú megoldásokra? Egy tökéletesen megértett és megtervezett élmény az, amely vásárlói hűséget épít. Ezek az jól megtervezett vásárlói élmények azok, amelyek örömet okoznak számunkra újra és újra.

Heading

Szeretne többet megtudni, szeretne értéket adni ügyfeleinek?