központban az ember

Hogyan teremtsünk új értéket

MI AZ ELŐNYE AZ EMBERKÖZPONTÚ MEGOLDÁSOKNAK?

Emberközpontú (Human Centered Design) megoldások tervezésénél nem az az elsődleges szempont, hogy szebb vagy jobban eladható terméket, szolgáltatást tervezzünk, hanem hogy a felhasználók igényeit szem előtt tartva és velük együttműködve értéket teremtsünk.

Innováció. Mostanában olyan sokszor halljuk, hogy már kezd szlogenné válni. Mindenki erről beszél, ennek ellenére sokan nincsenek tisztában a valódi jelentésével vagy értelmével. Az Innováció nem egy új dolog. Az első írásos források szerint az Innováció szó először az 1540-es években tűnt fel a könyvekben. Egy latin, az Innovatus szóból ered, amely jelentése "megújít vagy változtat" vagy ahogy Simon Herb fogalmazta meg, "egy meglévő szituációt egy jobbá, újabbá változtat".

A legjobb designok inspirálóak - a felhasználókat érzelmi szinten érintik meg. Napjaink rohanó világában az egyik legfontosabb probléma talán az, hogy a vállalkozások, szolgáltatók egyre személytelenebben viszonyulnak felhasználóikhoz. Ami talán még kevésbé érthető az az, hogy ezek a vállalkozások meg sem próbálnak felhasználóikkal, vagy alkalmazottaikkal kapcsolatba lépni, inspirálni őket pedig még kevésbé.

Számunkra a design, a tervezés egy folyamat. Folyamat, amely empátiával kezdődik, azon felhasználók, emberek problémáival és azok megértésével, akiknek tervezünk. Természetesen a legtöbb manager, vezető vagy stratéga azt mondja, hogy Ők "felhasználó vagy ügyfél centrikus" megoldásokat terveznek. Szeretnénk hinni, hogy ez így van. Az a fajta tervezési folyamat, amit itt mi Human Centred Design- ként emlegetünk az több annál. Ez a folyamat sokkal személyesebb.

Számunkra a tervezés, vagy pontosabb Human Centred Design (ember központú tervezés) azt jelenti, hogy megismerjük az emberek problémáit, és nem úgy tekintünk a felhasználókra mint a következő marketing kampány célközönségére, vagy demográfia adatokra. A Human Centred Design tervezési folyamata olyan módszereket alkalmaz, amelyekkel megérthetjük a felhasználók szükségleteit, elvárásait egy adott szolgáltatással, termékkel szemben.

Gondolkodásmód

Gondolkodásmódunk középpontjában négy egyszerű fogalom áll: Megismerés, Kiértékelés, Tervezés és Kivitelezés. A Human Centered Design tervezési folyamatának kezdetén széleskörűen és mélyrehatóan kezdünk el kutatni. Olyan módszereket alkalmazunk, amelyek segítségével új lehetőségeket fedezhetünk fel, és új utakat nyithatunk meg a fejlődés, és fejlesztés (innováció) irányában.

Workshopjaink és képzéseink úgy vannak felépítve, hogy azok a Human Centered Design tervezés négy lépését, és azok egymáshoz való kapcsolatát egy könnyen érthető és megismerhető rendszerként mutassák be. Minden fejlesztés vagy innovációs megoldás a jelenlegi helyzet pontos felmérésével kezdődik. Csíkszentmihályi Mihály is hasonlóra hívja fel a figyelmet a Kreativitás című művében: "nem lehetünk kreatívak anélkül, hogy megismernénk az adott szakterület alapjait."  

Ezért workshopjaink, képzéseink is olyan eszközök, módszerek megismertetésével kezdődnek, amelyek a fennálló helyzet megismerésének megértését szolgálják.

Alkalmazási területek

A Human Centered Design alkalmazási területei nagyon sokrétűek lehetnek. A Design Thinking pontos meghatározása nagyon sok kérdést vet fel a szakemberekben, de általánosságban beszélve, olyan területeken alkalmazzák, ahol a felhasználó legbelső igényeinek, vágyainak megismerésére van szükség, hogy azokból táplálkozva új lehetőségeket találjunk, termékeket, szolgáltatásokat fejlesszünk. Ezek a felhasználók megismerésén alapuló tervek segítik azt a munkát, amivel valami új dolgot hozunk létre.

Mi a Központban az Embernél, négy fő alkalmazási területre fókuszálunk, amelyek segítségével ügyfeleink, felhasználóink stratégiai és üzleti előnyökre tehetnek szert.

Human Centred Design

Szakértői megoldásaink középpontjában a Human Centered Design vagy Design Thinking módszertanának alkalmazásai állnak. Számunkra ez azt jelenti, hogy nem olyan termékeket vagy szolgáltatásokat tervezzünk, amelyek szebbek vagy eladhatóbbak lesznek, hanem olyanokat, amelyek hasznosak a felhasználók számára. Moholy-Nagy László, 1941-ben megjelent klasszikusában, a Vision in Motionban úgy fogalmazza meg az emberközpontú megoldások szerepét, hogy "Nem a tárgy az ember a cél"

Tovább olvasom 
Service design

Service Design

A Service design képzéseink és workshopjaink célja, hogy a szolgáltatók hogyan fejlesszék már meglévő szolgáltatásaikat vagy új és innovatívakat tervezzenek, ezzel javítva a vásárlói élményeket. A legtöbb vállalkozás, szervezet célja az, hogy értéket teremtsen felhasználói számára, de egyúttal önmagának is.

Tovább olvasom 
UX, User Experience design

User Experience Design

User Experience design. Mostanában nagyon felkapott, ismert és használt kifejezés lett. Viszont nagyon sokan nem tudják, hogy mit is értünk User Experience design alatt. A User Experience design, nemcsak egy szépen megtervezett website-ot jelent, hanem az egész felhasználói élményt, amelyet a szolgáltatással, termékkel szemben tapasztaltunk. Mindent, amit online cselekszünk azt a fizikai valóságban hajtjuk végre- még ha nem is így tekintünk rá.

Tovább olvasom 
Uzleti modell Innovácio

Üzleti Modell Innováció

A legtöbb vállalkozás rendelkezik valamilyen színtű üzleti tervvel vagy modellel, ami alapján kitűzi elérendő céljait, vagy működteti önmagát. Miért is van szükség Üzleti Modell Innovációra? Mert annak segítségével tudunk sikeresen értéket teremteni felhasználóink részére és vállalakozásunk számára.

Tovább olvasom 

Vállalkozói szemlélet - Delivering

Miért van szükség emberközpontú megoldásokra? Egy tökéletesen megértett és megtervezett élmény az, amely vásárlói hűséget épít. Ezek az jól megtervezett vásárlói élmények azok, amelyek örömet okoznak számunkra újra és újra.

Heading

Szeretnél új értéket teremteni a felhasználóiddal közösen? Kérdezz tőlünk!