eredmények kiértékelése

Begyűjött adatok feldolgozása

KUTATÁSI EREDMÉNYEK KIÉRTÉKELÉSE

Egy innovációs folyamat, nem pillanatnyi zsenialitáson múlik; sokkal inkább a kutatás, a felhasználók megismerése során gyűjtött adatok analizációján. A felhasználók belső motivációjának megértésére van szükség ahhoz, hogy valóban emberközpontú megoldást tudjunk tervezni. Ehhez kritikus gondolkodásra és a begyűjtött adatok kategorizálására, halmazolására van szükség. Mintákat kell észrevennünk, prioritásokat meghatározni és mindezen információkat úgy kell értelmeznünk, hogy konkrét akciótervet tudjunk belőle készíteni.

Ha úgy tekintünk egy problémára, mint egy feltérképezetlen területre, akkor egy tervezőnek az a feladata, hogy a területet feltérképezze, megismerje a probléma gyökerét és azokra megoldásokat találjon. Így egy tervező feladata kétrétű: megérteni a problémát és megtervezni a legjobb megoldást rá.
Innovatív szolgáltatások, termékek vagy élmények csak akkor jönnek létre, ha tökéletesen megértjük a felhasználók problémáit. Hogyan tudsz a csapatoddal rövid időn belül jó ötleteket generálni?

Ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk a problémákat megoldani, nagyon jól kell tudnunk kategorizálni azokat. Ebben a fázisban használt módszerek a tervezők kreativitását segítik, úgy hogy a felhasználóktól tanult információk alapján, azokkal együttműködve, közösen teremtsenek új értékeket. A kreatív folyamat végén kiválasztunk néhány olyan ötletet, tervet, amelyeket a következő fázisba - a prototípus készítés és tesztelés – viszünk.

A felhasználók megismerése során szerzett ismeretek, tapasztalatok, adatok és információk értelmezésére a következő módszereket használjuk:

- Stakeholder mapping
- Persona profile
- Affinity clustering
- Problem tree analysis
- Bull’s eye diagramming

Kérdés merült fel? Lépj velünk kapcsolatba!

Human Centered Design