Tervek kivitelezése

Hogyan vitelezzük ki ötleteinket?

Kivitelezés

Lépések kivitelezés előtt

Learning Launch - kivitelezés előtti teszt

Nap mint nap rengeteg jó ötlettel találkozunk, de hogy mi különbözteti meg a jó ötletet a megvalósultaktól? Az ötlet kivitelezése. Csak a jól kivitelezett ötletek, és tervek azok, amelyek örömet és megelégedést okoznak a felhasználóknak és hűséget építenek.

Mielőtt azonban egy tervet a teljes célközönséggel megismertetnénk egy úgynevezett “learning launch” keretében az elkészült terveket leteszteljük a felhasználókkal. A teszt célja, hogy találjunk olyan hibákat, amelyek eddig ismeretlenek voltak. Nagyon fontos, hogy ne “essünk szerelembe” az ötleteinkkel, terveinkkel és ne hitessük el magunkkal hogy az a legjobb.

Learning Launch, akkor a leghasznosabb, amikor már készen vagyunk a tervekkel olyan szinten, hogy azokat már prezentálni tudjuk a felhasználóknak. Ezeknek a teszteknek a legfontosabb szerepe, hogy még mielőtt a terméket, szolgáltatást bevezetjük a piacra, meg tudjuk ismerni, hogy a felhasználók értékelik-e a módosításokat, úgy és arra használják, mint amire azt tervezték. Ahhoz, hogy egy terméket, szolgáltatást sikeresen tudjunk piacra vezetni, nagyon fontos megértenünk, hogy a terveink hol vannak most és hogy hova akarunk velük eljutni. Röviden, mi a célunk.

Sikeres termékek, szolgáltatások tökéletesen ötvözik az üzleti és designnal szemben támasztott elvárásokat.

A learning launch kivitelezésének legfontosabb szabályai:

1. Szabjuk szoros határidőket a tesztelésre 
Pontosan határozzuk meg, hogy milyen hosszú lesz a teszt, hol, milyen célközönséggel és kikkel fogunk együttműködni a teszt alatt.

2. Tisztán tudjuk, hogy milyen kulcsfontosságú funkciókat akarunk tesztelni
Gondoljuk át, hogy a prototípus, amit elkészítettünk az azokra a kérdésekre ad választ, amit le akarunk tesztelni. Hogyan tudjuk a válaszokat/ eredményeket mérni?

3. Legyen egy elkötelezett és alkalmazkodó csapat körülöttünk
Nagyon hasznos, ha sokan támogatják az ötleteket és terveket, de ugyanannyira fontos az is, hogy legyenek szkeptikusok a csapatban; ők segítenek, hogy objektív válaszokat kapjunk.

4. Teremtsük meg a hátteret a gyors visszajelzések kezelésére
A learning launch az a teszt, amikor a terveink először találkoznak a piac – egy kiválasztott szereplőivel. Készüljünk fel a felhasználói visszajelzések kezelésére.

5. A teszt valósághű legyen 
Egy sikeres learning launch-nak az egyik legnagyobb hasznát akkor tudjunk venni, ha sikerül eloszlatni a felhasználókban felmerülő kétségeket a szolgáltatással vagy termékkel szemben.

tervezés, tesztelês

Kérdés merült fel? Lépj velünk kapcsolatba!