Egy emberközpontú tervezésnél a folyamat első lépéseként mindig a felhasználók igényeit, vágyait és problémáit ismerjük meg. Design research keretében olyan módszereket alkalmazunk, amelyekkel meg tudjuk figyelni a felhasználók viselkedését egy adott környezetben, szituációban. Munkánkban az empátia fontos szerepet játszik.
Átérezni az emberek problémáit, elsőkézből megtapasztalni, átélni, hogy mit éreznek a felhasználók egy adott szituációban, mint például, amikor megtapasztaltuk milyen látássérültként közlekedni a metróban.
Egy jól struktúrált interjú is sokat segít abban, hogy elsőkézből halljuk az emberek véleményét, élményeit, gondolatait a vizsgált szolgáltatással, termékkel kapcsolatban.
Azonban akadnak olyan esetek is, amikor az emberközpontú tervezés módszereit kiegészítjük különböző technológiákkal, például szemkamerával. A szemkamerás tesztek nagyon hasznos adatokkal tudnak szolgálni például szolgáltatás vagy csomagolás tervezésénél. Csapatunk különböző kutatási módszereket ötvöz a legjobb eredmény elérése érdekében.
Mielőtt azonban elkezdenénk a kutatás folyamatát a legfontosabb dolog, hogy tudjuk, hogy hol kezdjük el. A legtöbb probléma, amivel találkozunk nem is valós “probléma”. Sokkal inkább egy tünet, amelyet feltérképezve találjuk meg az igazi problémát, ami megoldást igényel. Emberközpontú tervezéshez, mi a Design Council Double Diamond módszerét használjuk.
Munkánk során nagyon sokszor találkoztunk azzal a problémával, hogy Ügyfeleinktől nagymennyiségű adatot kaptunk, árukészletről, eladási, vásárlási statisztikákról vagy éppen a kiszállítás alakulásáról. Ezek általában excel táblázatokként kerültek hozzánk és ezekből kellett gyorsan és hatékonyan kinyerni az adatokat. Vizualizálni mindazt, amit az adatok mutatnak.
A problémát a lehető legjobb üzleti intelligencia szoftver használatával oldjuk meg, amely segítségével pillanatokon belül olyan vizuálisan lenyűgöző prezentációkat tudunk bemutatni, amelyekből a kulcsfontosságú adatok azonnal láthatóak.
Vannak azonban olyan kutatások, amelyek arra irányulnak, hogy felfedezzünk olyan problémákat, amelyekkel a felhasználók találkoznak egy online felület kapcsán. Miért szükséges ez? Az online felületek analizációjára használt szoftvereink segítenek megérteni és megmutatni, hogy a felhasználók hova kattintanak és hova nem az oldalon.
User Experience alatt nemcsak azt a folyamatot értjük, amikor egy felhasználó ellátogat egy weboldalra és ott használ egy szolgáltatást. User Experience alatt a teljes folyamatot értjük, attól a ponttól kiindulva, ahogy a termékre vagy szolgáltatásra felfigyelt.
Miért van szükség emberközpontú megoldásokra? Egy tökéletesen megértett és megtervezett élmény az, amely vásárlói hűséget épít. Ezek a jól megtervezett vásárlói élmények azok, amelyek örömet okoznak és újabb és újabb vásárlásokat eredményeznek.
Szeretne Ön is jobb felhasználói élményt adni? Szeretné vállalkozását egyszerűen, gyorsan és hatékonyan fejleszteni? Akkor lépjen kapcsolatba velünk!