User experience design

Eszközök, módszerek emberközpontú tervezéshez

Üzleti Célok+ Felhasználói Felület (User Interface UI)+ Technológia = User Experience.

UX, User Experience design
Bill Buxton nagysikerű könyvében a "Sketching User Experience"-ben arról ír, hogy nagyon sok új termék, szolgáltatás van vagy kerül nap mint nap a piacra, legtöbbször azzal az ígérettel, hogy majd jobbá, szebbé vagy kényelmesebbé teszik a felhasználók életét. A valóság azonban ettől sokkal kiábrándítóbb. A legtöbb szolgáltatás vagy termék meg sem közelíti azt a szintet, amit ígértek vele. Hogy miért? Részben a rossz user experience design miatt, amikor user experience designról és azok tervezéséről beszélünk, akkor nem csak egy website-on vagy applikáción történő interakcióról beszélünk. Azért nem, mert hajlamosak vagyunk elfelejteni azt az egyszerű tényt, hogy minden virtuális közegben végzett feladatot a fizikai valóságban hajtunk végre. A felhasználói élmény (UX)  a teljes folyamatra vonatkozik, amelynek egy website vagy applikáció csak egy részét képezi.

Matematikai példával élve a User Experience a következőt jelenti:
Üzleti Célok+ Felhasználói Felület (User Interface UI)+ Technológia = User Experience


A User Experience világában van egy ismert elmélet, a "The 5 planes of UX", amely tulajdonképpen egy módszer, amely arra szolgál, hogy megtudjuk hogyan lehet egy projektet részegységeire bontani. Ezek a részegységek a következők:

1. Stratégia - tudjuk, hogy mi a  szolgáltatás, honlap célja
2. Scope - megtervezzük a felhasználói folyamatokat
3. Struktúra - az oldal struktúrájának a megtervezése
4. Skeleton - wireframe design, a funkciók elhelyezése
5. Felület - a honlap vizuális megjelenésének elemei, színek, formák, betütípus stb.


Ezek azok a lépések, amelyek segítenek egy  jó felhasználói felület megtervezésében.

Kiknek ajánljuk workshopjainkat és képzéseinket?

Workshopjaink és képzéseink célközönsége olyan user interface designerek, termék tervezők, software fejlesztők, usability designerek, akik a felhasználókkal közösen tesztelnek és értékelik a tesztek eredményeit, azért hogy biztosak legyenek abban, hogy a megtervezett eszközök, online felületek középpontjában az emberek és azok jól megismert igényei állnak.

Előadásainkon bemutatjuk és megismertetjük a résztvevőket az emberközpontú fejlesztés folyamatával, amelyhez gyakorlati példákat is hozunk és olyan eszközöket, módszereket mutatunk be, amelyek segítenek megérteni a tervezés legfontosabb lépéseit: a stratégiai célok meghatározását és hogy hogyan lehet azokat a felhasználói igényekkel párosítani.

Miért szükséges a User Experience Design?

A technológia fejlődése új helyzeteket teremt a vállalkozások, a tervezők számára és a piaci versenyt is növeli. A technológia fejlődése a vásárlói igényszint emelkedését is magával hozza. Nagyon sok vállalkozás a felhasználói élményre úgy tekint, mint egy érintkezési pont, a felhasználó és egy online felület vagy termék között. A legsikeresebb cégek azonban figyelembe veszik a Brand/vállalkozás minden részét - a terméktől a csomagoláson át a munkatársak viszonyáig a felhasználókkal vagy a vállalkozással szemben. Mindent.

A piacvezető vállalkozások ügyfélcentrikus modellt építenek fel, amelyek a felhasználókkal történő interakciókon, párbeszédeken alapulnak. A design thinking és a human centred design módszerei ebben, az új lehetőségek felfedezésére és egy teljesebb és jobb felhasználói élmény tervezésére adnak lehetőséget.

Heading

Aktuális előadások

User Experience Design Workshop - Budapest

2016. November 5. (Szombat) 10:00 - 16:00

User Experience alatt nemcsak azt a folyamatot értjük, amikor egy felhasználó ellátogat egy weboldalra és ott használ egy szolgáltatást. User Experience alatt a teljes folyamatot értjük, attól a ponttól kiindulva, ahogy a termékre vagy szolgáltatásra felfigyelt.

Heading

Heading

Képzéseink, Workshopjaink

Human Centred Design

Figyelem a titka mindennek

Miért van szükség emberközpontú megoldásokra? Egy tökéletesen megértett és megtervezett élmény az, amely vásárlói hűséget épít. Ezek a jól megtervezett vásárlói élmények azok, amelyek örömet okoznak és újabb és újabb vásárlásokat eredményeznek.

Szeretne Ön is jobb felhasználói élményt adni? Szeretné vállalkozását egyszerűen, gyorsan és hatékonyan fejleszteni? Akkor lépjen kapcsolatba velünk!

Heading

Heading

Hogyan épülnek fel képzéseink?

Human Centered Design

Szeretné tudni mit jelent az hogy  Human Centred Design és hogyan tudja saját vállalkozásában, szervezetében alkalmazni?